Claircast # 39 - Forfatter Bo Bomuld Hamilton-Wittendorff

Interview Bo Bomuld Hamilton-Wittendorff
Findes der spøgelser i Danmark?
Bo Bomuld Hamilton-Wittendorff har talt med hundredvis af mennesker, der uden tøven vil svare ja på dette spørgsmål. Mennesker der selv har oplevet noget usædvanligt, og som enten har hørt om, set eller selv været i kontakt med spøgelser.

Ud fra disse samtaler har han skrevet en række bøger. Han har blandt andet udgivet bøgerne "Guide til det Okkulte København" samt "Guide til det Okkulte Danmark".
Med bogen i hånden, kan læseren, hvis han har lyst og tør, selv begive sig ud på diverse lokaliteter og se efter spøgelser og genfærd.

DR programmet Dagens Danmark satte sig for at undersøge om der var spøgelser på nogle af de steder, som Bo havde skrevet om, og han og jeg blev derfor inviteret ud på en 2 dages rejse rundt på Sjælland, hvor vi besøgte Bernstorff Slot i Gentofte, Ole Lunds Gaard i Kalundborg og Liselund Gamle Slot på Møn.

Bo skulle fortælle om historien, jeg skulle som clairvoyant finde ud af, om der var nogen aktivitet der og så skulle der interviewes en person, som til dagligt befandt sig på stedet.

Den podcast jeg har lavet denne gang, er i 4 dele. Først hører du mit korte interview med Bo, mens vi sidder i bilen på vej til Kalundborg, dernæst følger 9 minutter hvor ejeren af hotel / restaurant "Ole Lunds Gaard" Charlotte Nielsen, fortæller om de spøgelser der dagligt laver sjov med personalet og gæsterne, dernæst hører du Bo fortælle om, hvad det betyder, hvis man ser afdøde dyr og til sidst kan du lytte til det 5 min lange lydspor der blev brugt i tv programmet.

Jeg håber, at du bærer over med lydkvaliteten, da noget af optagelsen er lavet i en bil.
Den der interviewer Charlotte, er ikke mig, men derimod journalist Suzanne Skærbæk Nielsen fra DR. Min optager ligger blot i rummet, mens tv holdet er i gang med optagelserne.

Lydfilen varer i alt 31 minutter. Hør den på http://www.claircast.com/

Relevant info:
Bernstorff Slot i Gentofte, Hotel Ole Lunds Gaard i Kalundborg, Liselund Gamle Slot på Møn
Her kan du læse yderligere info om Bo og hans bøger: Det Okkulte Danmark
De kan bestilles og købes hos forlaget Documentas,

DR Dagens Danmark

Interviewet er lavet af og tilhører: Clairvoyant Jette Harthimmer

Ingen kommentarer: